icon-account icon-glass
FRAKT 49 KR | Fri frakt över 1000 kr

Vanliga frågor


Här hittar du svar på frågor om betalning, frakter, leverans, returer, byten, reklamationer och sortiment som gäller vid köp på poshliving.se. Observera att andra villkor gäller vid köp i butik.

___


BETALNING


Vilka betalningssätt finns det? / Hur sker betalningen på webbshopen?

I vår webbshop kan du betala med Klarna faktura, Klarna konto eller kortbetalning via DIBS. Du kan läsa Klarnas allmänna villkor här. Du kan läsa DIBS allmänna villkor här.


FRAKTER OCH LEVERANS


Hur levereras min order ?

Våra varor skickas med Schenker eller annat fraktbolag och kan hämtas på anvisat utlämningsställe efter att du erhållit avisering.

Hur fungerar hemleveranser?

Leverans av större försändelser t.ex. soffor och mattor kan i vissa fall ske hem till din dörr efter avisering. Hemleverans sker vardagar kl. 08:00-16:00.

Vad är fraktkostnaden?

Standardfrakt är 49 kr. Hos Posh Living har du normalt sett fri frakt när du handlar för mer än 1000 kr online. Det finns undantag, exempelvis för soffor och andra större varor. Den slutliga fraktkostnaden ser du när du kommit till kassan. Denna kostnad varierar från produkt till produkt och baseras bland annat på vikt och volym på försändelsen. 

Vad kostar frakten för olika produkter?

Standardfrakt: 49 kr

Frakt av soffan Petito: 790 kr

Frakt av soffbord i serien Steel: 195 kr

Frakt av klädsel till soffan Petito: 390 kr

Hur lång är leveranstiden?

Normal leveranstid är ca 2-7 arbetsdagar när varan finns i lager. För beställningsvaror gäller ca 2-6 veckor. Den ungefärliga leveranstiden för beställningsvaror special som t.ex. soffor är ca 4-8 veckor.

Vid köp av en beställningsvara återkommer vi med beräknad leveranstid via mail inom en vecka efter genomfört köp.

Om du vill ha information om leveranstid gällande en specifik vara är du alltid välkommen att kontakta weborder@poshliving.se. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid sker leverans till dig när samtliga varor kommit till vårt lager.

Om du önskar delleveranser ber vi dig kontakta vår kundtjänst på e-mail weborder@poshliving.se.

Vi äger rätt att fördröja eller avbryta leverans av köpta varor på grund av force majeure, såsom bland annat strejk, krigsutbrott, naturkatastrofer och andra liknande omständigheter som står utanför vår kontroll.

Hur går det till vid leverans av soffa/klädsel?
Leveranstiden för soffor är  ca 4-8 veckor. Vid köp av en soffa/klädsel så återkommer vi med beräknad leveranstid via mail inom en vecka efter genomfört köp. Leveranser sker direkt från fabrik till angiven adress. Leveransen sker via olika fraktbolag beroende på vart man bor. Vid utebliven leveransavisering kontakta gärna oss på weborder@poshliving.se.

Var är min order?

En autogenererad leveransbekräftelse skickas till dig så fort din order är klar för leverans, med den finns en följesedel med ett kollinummer där du kan spåra ditt paket via Schenker - Spåra din leverans här.

Levererar ni utomlands?

Vi levererar i dagsläget endast till Sverige via webbshopen.


RETURER


Kan jag returnera en vara?

Du har normalt rätt till 14 dagars ångerrätt på de varor du köpt i nätbutiken i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss om att du vill utnyttja din ångerrätt.

Hur gör jag en retur?

Vid retur av varor använd helst samma påse eller kartong som du fått varorna i. Den returnerade varan skall vara oskadad, oanvänd och följesedeln ska bifogas. Den medföljande returfraktsedeln är förbetald och gör det smidigt för dig att enkelt lämna in paketet hos ditt närmaste Schenker-ombud.

När vi fått varan kontrollerar vi och godkänner returen och gör en återbetalning till dig.

Vad kostar det att göra en retur?

Vid retur av varor betalar du själv returfraktkostnaden på 59 kronor oavsett vikt eller storlek på paketet. Summan för returfrakten dras sedan från varuvärdet vi betalar tillbaka.

När kan jag inte returnera en order?

Ångerrätten gäller inte fullt ut om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Dessa produkter är märkta med Beställningsvara special.

Vi accepterar inte returer av bäddlinne där förpackningen är bruten.

Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka mina pengar?

Det kan ta upp till 7 bankdagar innan du ser pengarna på ditt konto. Har du valt att betala via faktura kan du välja att pausa din faktura genom att meddela Klarna om returen via deras webbplats. När vi mottagit din retur och genomfört återbetalningen kommer Klarna att kontakta dig med information via mail.

Här kan du läsa Klarnas allmänna villkor


BYTE AV VARA


Kan jag byta en vara?

Om du önskar byta en vara gör du en retur av den produkt som du vill byta och lägger en ny order på den nya produkten. Kontakta oss gärna via weborder@poshliving.se om du har några frågor så hjälper vi dig.

Jag fick ingen returfraktsedeln, hur gör jag då?

I vissa fall då en vara skickas direkt från vår leverantör finns ingen bifogad returfraktsedel. Kontakta då vår kundtjänst eller maila oss på weborder@poshliving.se för att få hjälp med returen.

När gäller inte bytesrätten?

Bytesrätt gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Dessa produkter är märkta med Beställningsvara special. Vi accepterar inte returer av bäddlinne där förpackningen är bruten.

Kan jag spåra min retur/byte?

Nederst på returfraktsedeln står kollinumret för returen. Spara kollinumret för att kunna spåra din retur.


REKLAMATIONER


Min vara/varor var skadade vid leverans — hur gör jag nu?

Vi står alltid för transportrisken vid dina beställningar ut till dig. I fall av skada vid leverans så kan du reklamera din vara. 

Hur reklamerar jag en vara?

Kontakta alltid vår kundtjänst vid en reklamation, innan du returnerar en felaktig vara. När vi mottagit ditt reklamationskrav kommer vi att kontakta dig för att få information kring skadan, ev. bilder, om du önskar en ny vara eller pengarna tillbaka. Vid retur av giltigt reklamationskrav står vi självfallet för returkostnaden.

Måste jag betala för returkostnaden vid en reklamation?

Nej , vid ett giltigt reklamationskrav så står vi för returkostnaden

SORTIMENT

Finns hela ert sortiment i er webbshop?

Nej, vi har ett större utbud i våra butiker. Vårt sortiment består utav noga utvalda varor som det många gånger finns få exemplar utav och finns då endast i våra butiker.

Vilka soffor kan man beställa i webshopen?

Våra Petito soffor finns tillgängliga att köpa genom webbshoppen. Petito är en beställningsvara special vilket innebär att leveranstiden är ca 4-8 veckor och att öppet köp eller bytesrätt ej gäller. Du kan läsa mer under våra allmänna köpvillkor.


PERSONUPPGIFTER


Hur hanteras mina personuppgifter?

Personuppgifter

Din integritet är viktig för oss. I vår policy för behandling av personuppgifter beskrivs bland annat vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss.