Vanliga frågor

Här hittar du svar på frågor om betalning, frakter, leverans, returer, byten, reklamationer och sortiment som gäller vid köp på poshliving.se. Observera att andra villkor gäller vid köp i butik.

Betalning

I vår webbshop kan du betala med Klarna faktura, Klarna konto eller kortbetalning via DIBS. Du kan läsa Klarnas allmänna villkor här. Du kan läsa DIBS allmänna villkor här.

 

Frakt & Leverans

Våra varor skickas med Schenker eller annat fraktbolag och kan hämtas på anvisat utlämningsställe efter att du erhållit avisering.

Hemleverans sker vardagar kl. 08:00-16:00. Observera att leverans av större försändelser t.ex. soffor och mattor i dagsläget sker fram till din trottoar.

Normal leveranstid är ca 2-5 arbetsdagar när varan finns i lager. För beställningsvaror gäller ca 2-10 veckor. Den ungefärliga leveranstiden för beställningsvaror special som t.ex. soffor är ca 6-10 veckor.

Om du vill ha information om leveranstid gällande en specifik vara är du alltid välkommen att kontakta weborder@poshliving.se. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid kommer du att få separata leveranser.

Vi äger rätt att fördröja eller avbryta leverans av köpta varor på grund av force majeure, såsom bland annat strejk, krigsutbrott, naturkatastrofer och andra liknande omständigheter som står utanför vår kontroll.

Leveranstiden för soffor är ca 6-10 veckor. Vid köp av en soffa/klädsel så återkommer vi med beräknad leveranstid via mail inom en vecka efter genomfört köp. Leveranser sker direkt från fabrik till angiven adress. Leveransen sker via olika fraktbolag beroende på vart man bor. Vid utebliven leveransavisering kontakta gärna oss på weborder@poshliving.se.

När du har lagt din beställning i webbshoppen kommer du att få en autogenererad orderbekräftelse till den mail du angivit. Därefter blir du leveransaviserad av respektive fraktbolag när det är dags att boka in hemleverans alt. meddelad om uthämtningsställe.

Vi levererar i dagsläget endast till Sverige via webbshoppen.

Returer

Ja! När du handlar hos oss online har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit leveransen, på de varor du köpt i nätbutiken i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen.

För att ångerrätten ska gälla ska varan skickas tillbaka i oförändrat skick och i oskadad originalförpackning tillsammans med emballaget den kom i.

Registera din retur genom att ta kontakt med vår kundtjänst via vårt kontaktformulär.

Vid retur av varor använd helst samma förpackning som du fått varorna i. Den returnerade varan skall vara oskadad, oanvänd och följesedeln ska bifogas. Den medföljande returfraktsedeln är förbetald och gör det smidigt för dig att enkelt lämna in paketet hos ditt närmaste Schenker-ombud.

Om paktet skickas direkt till dig från leverantör, följer returfraktsel inte med i paketet. Kontakta oss så hjälper vi dig.

När vi fått varan kontrollerar vi och godkänner returen och gör en återbetalning till dig.

Du som kund står själv för returfraktkostnaden som dras av från köpesumman vid återbetalning. Bokar du din retur med hjälp av vår transportbokning är kostnaden enligt nedan: 

Stor retur - avser retur över 1 kubik 
Pris : 1 500 kr
  

Liten retur  –  avser retur under 1 kubik 
Pris: 800 kr 

Retur ombud - Om du har hämtat du din leverans hos ett ombud
Pris: 79 kr 

När vi fått varan i retur kontrollerar vi och godkänner returen.  Summan för returfrakten dras sedan från varuvärdet som betalas tillbaka. Önskar du byta din vara mot en annan blir detta ett nytt köp. 

Nej. Har du gjort ditt köp online så kan du inte retunera din vara i någon av våra butiker.

Det kan ta upp till 7 bankdagar innan du ser pengarna på ditt konto. Har du valt att betala via faktura kan du välja att pausa din faktura genom att meddela Klarna om returen via deras webbplats. När vi mottagit din retur och genomfört återbetalningen kommer Klarna att kontakta dig med information via mail.

Här kan du läsa Klarnas allmänna villkor

Ångerrätten gäller inte fullt ut om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Dessa produkter är märkta med Beställningsvara special.

Använd samma förpackning som du fått varorna i. Den returnerade varan skall vara oskadad, oanvänd, icke monterad, i originalemballage och följesedel med beställningsnummer skall bifogas. Du som kund står själv för returfraktkostnaden som dras av från köpesumman vid återbetalning. 

Vi accepterar inte returer av bäddlinne där förpackningen är bruten.

Byte av vara

Om du önskar byta en vara gör du en retur av den produkt som du vill byta och lägger en ny order på den nya produkten. Kontakta oss gärna via weborder@poshliving.se om du har några frågor så hjälper vi dig.

I vissa fall då en vara skickas direkt från vår leverantör finns ingen bifogad returfraktsedel. Kontakta då vår kundtjänst eller maila oss på weborder@poshliving.se för att få hjälp med returen.

Bytesrätt gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Dessa produkter är märkta med Beställningsvara special. Vi accepterar inte returer av bäddlinne där förpackningen är bruten.

Nederst på returfraktsedeln står kollinumret för returen. Spara kollinumret för att kunna spåra din retur.

Reklamation

Vi står alltid för transportrisken vid dina beställningar ut till dig. I fall av skada vid leverans så kan du reklamera din vara. 

Kontakta alltid vår kundtjänst vid en reklamation, innan du returnerar en felaktig vara. När vi mottagit ditt reklamationskrav kommer vi att kontakta dig för att få information kring skadan, ev. bilder, om du önskar en ny vara eller pengarna tillbaka. Vid retur av giltigt reklamationskrav står vi självfallet för returkostnaden.

Nej, vid ett giltigt reklamationskrav så står vi för returkostnaden

Sortiment

Våra inköpare och inredare har noggrannt valt och hantplockat hela vårt sortiment utifrån våra ledord inspiration, kvalité och kunskap.

I våra butiker kan du se våra favoriter och bästsäljare. Samt spännande överraskning i form av unika inredningspjäser. Dessa finns enbart i enstaka exemplar i butik.

Personuppgifter

Din integritet är viktig för oss. I vår policy för behandling av personuppgifter beskrivs bland annat vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss.

Nej, du kan inte retunera en vara du köpt online i någon av våra fysiska butiker.