Våra allmänna köpvillkor

På denna sida finner du de köpvillkor som gäller vid köp i vår nätbutik www.poshliving.se. Vid köp i fysisk butik gäller delvis andra villkor. Kontakta oss via vårt kontaktformulär, eller telefon 08-23 51 55 ifall du har några frågor.

Information om vår presentkortskampanj

Kampanjen pågår mellan 21/1-15/2 och gäller både nybeställningar, lager- och kampanjvaror. Du får 1 000 kr i presentkort för varje 10 000 kr du handlar för att nyttja vid ditt nästa köp. Efter genomförd beställning får du först din orderbekräftelse via mejl och därefter ytterligare ett mejl med ditt presentkort i form utav en unik rabattkod.

Presentkortet går endast att nyttja vid ett köptillfälle. Handlar du för ett lägre belopp än vad som utfärdats kan vi inte erbjuda något nytt presentkort med ev. restbelopp. Presentkortet går att nyttja där du inskaffade det, dvs. har du fått presentkort via mejl, gäller denna endast online och ej i fysisk butik, och vice versa om presentkort utfärdats i fysisk butik.

Presentkortet är giltigt t.o.m. 30 juni 2021.

 

  1. KÖP

Avtal om köp mellan dig och Posh Living AB ingås när vårt ordersystem skickat en autogenererad orderbekräftelse till dig via mejl avseende den beställning du gjort i vår nätbutik. Orderbekräftelsen skickas när din betalning har godkänts.

Vi reserverar oss för att produkter på vår hemsida inte alltid korrekt motsvarar faktiskt utseende. Produktbilder på din dator kan uppfattas felaktiga eller avvikande beroende på vilken dator, datorskärm samt vilka inställningar du har.

Du måste vara minst 18 år för att handla i vår nätbutik.

  1. PRISER

Priser är angivna med vid var tid gällande mervärdesskatt, för närvarande 6% för böcker, 12% för livsmedel och 25% för övriga artiklar.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser med anledning av ändrade inköpspriser, nya avgifter och skatter, valutaförändringar och liknande.

  1. LEVERANS
  1. 1 Leverans i Sverige

Efter att du har lagt din beställning kommer du att få en autogenererad orderbekräftelse till angiven mejl. Vi levererar i dagsläget endast till Sverige vid köp online.

Mindre försändelser skickas som paket eller brev och kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe efter att du mottagit avisering från transportören.

Vid större försändelser (soffor, mattor och möbler) blir du kontaktad av fraktbolaget när det närmar sig att boka in dag och tid för din leverans.

  1. 2 Leveranstid

Vad gäller leveranstider hänvisar vi till respektive produktsida.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning eller tillfälligt inaktuella leveranstider. Om din beställning innehåller varor från flera olika leverantörer kommer du att få separata leveranser. Vi äger rätt att fördröja eller avbryta leverans av köpta varor på grund av force majeure, så som bland annat strejk, krigsutbrott, naturkatastrofer och andra liknande omständigheter som står utanför vår kontroll.

  1. 3 Hemleverans

Större försändelser som soffor, mattor och möbler levereras till trottoar (curbside) utanför ytterdörr/port eller tomtgräns, förutsatt att lastbil kan ta sig till din adress. Transportören kommer att avisera dig till det telefonnummer du angivit för tidsbokning av din leverans. Generellt sker leverans på vardagar mellan 08:00-16:00. På vissa orter är leveranstiden mer flexibel och detta kan du få närmare besked om i samband med att transportören kontaktar dig.

Du ansvarar själv för att varan går in på plats, tänk på att skydda dina golv och övriga ytor vid leverans. För skötselråd, se vår hemsida.

  1. 4 Fraktkostnad

Vi har fri frakt på hela sortimentet online. Se punkt 3.3 Hemleverans för specifik info. Det gäller även större försändelser som t.ex. soffor och möbler.

  1. 5 Outlösta försändelser och ej mottagna varor

Vi debiterar 150 kronor för ej mottagna/uthämtade varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss och för att undvika att bli debiterad, måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss.

  1. 6 Transportskador

Det är viktigt att du kontrollerar varan noggrant när du tar emot den.

  1. 6.  1 Skadat emballage

Om din vara har några synliga fel/emballageskador behöver du i första hand notera/anmäla detta till chauffören av transporten i samband med att du tar emot leveransen. Kontakta därefter oss omgående genom att fylla i vårt kontaktformulär samt skicka en bild på skadan. Vi bekräftar via mejl när vi mottagit din anmälan.

  1. 6.  2 Dold skada

Du behöver kontrollera din vara direkt vid leverans för att säkra att det inte är några dolda skador. För att möta transportörens krav på felanmälan behöver vi få in din skadeanmälan inom tre dagar från mottagandet. Kontakta oss genom att fylla i vårt kontaktformulär samt skicka en bild på skadan. Vi bekräftar via mejl när vi mottagit din anmälan.

  1. BETALNING

I vår webbshop kan du betala med Klarna faktura, Klarna konto eller kortbetalning via DIBS. Du kan läsa Klarnas allmänna villkor här. Du kan läsa DIBS allmänna villkor här.

Vid Klarnas fakturatjänst gäller betalningstid 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för att betala inom 14 dagar finner du här. Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här. För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår integritetspolicy samt Klarnas sekretesspolicy för mer information kring hur de använder dessa uppgifter.

  1. ÅNGERRÄTT

Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt online i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss att du vill nyttja ångerrätten.

Ångerrätten gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Dessa produkter är märkta med Beställningsvara special.

  1. RETUR AV VARA

Vid retur av varor som skickats till dig via ombudspaket betalar du själv returfraktkostnaden på 79 kronor (gäller ej möbler och mattor).

Använd samma förpackning som du fått varorna i. Den returnerade varan skall vara oskadad, oanvänd och följesedel/faktura skall bifogas. Den medföljande returfraktsedeln är förbetald och gör det smidigt för dig att enkelt lämna in paketet hos ditt närmaste ombud. I vissa fall då en vara skickas direkt från leverantör så finns ingen bifogad returfraktsedel. Kontakta då vår kundtjänst via vårt kontaktformulär för att få hjälp med returen. När vi fått varan kontrollerar vi och godkänner returen. Summan för returfrakten dras sedan från varuvärdet vi betalar tillbaka. Det går också bra att komma in till någon av våra butiker och returnera varan utan kostnad.

Vid större försändelser som möbler och mattor som levereras hem till dig, står du själv för kostnaden för returfrakten. Kontakta oss via vårt kontaktformulär för att få en prisuppskattning för din specifika vara som du önskar returnera. Fraktkostnaden dras från varuvärdet som betalas tillbaka. 

Avgift för outlösta försändelser tillkommer. Se punkt 3.5.

Du som kund är ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var noggrann med hur du förpackar varorna. Nederst på returfraktsedeln står kollinumret för returen. Spara kollinumret för att kunna spåra din retur och se om vi mottagit den. Hör av dig till oss via vårt kontaktformulär vid eventuella avvikelser.

  1. REKLAMATION AV VARA

Du har rätt till tre års reklamationsrätt enligt bestämmelserna i konsumentköplagen förutsatt att du meddelar oss inom rimlig tid från det att du upptäcker felet i varan. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar en felaktig vara. Detta gör du via vårt kontaktformulär där du även behöver bifoga bild på skadan. När vi mottagit ett gällande reklamationskrav kommer vi att kontakta dig för vidare hjälp. Vid retur av giltigt reklamationskrav står vi självfallet för returkostnaden.

Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr. Vi åtar oss inte att delta i alternativa tvistlösningsförfaranden, men kommer att ta slutlig ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist.

Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm

  1. SORTIMENT

Vårt sortiment består utav noga utvalda varor som det många gånger finns få exemplar utav och ibland endast i våra butiker. Däremot växer sortimentet hela tiden och vi utökar ständigt vårt soffutbud både online och i våra butiker.

Vissa av våra varor kan ej köpas online vilket anges under respektive vara.

  1. GARANTIER

Garantivillkoren varierar beroende på varumärke och vilken sorts vara det är fråga om. Kontakta oss via vårt kontaktformulär om du har frågor om en viss varas garantivillkor.

  1. PERSONUPPGIFTER

Din integritet är viktig för oss. I vår integritetspolicy för behandling av personuppgifter beskrivs bland annat vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss.