icon-account icon-glass
FRI FRAKT PÅ HELA SORTIMENTET

Våra allmänna köpvillkor


På denna sida finner du de köpvillkor som gäller vid köp i vår nätbutik www.poshliving.se. Vid köp i våra butiker på Sveavägen 41, i MOOD Stockholm samt i Steninge gäller delvis andra villkor. Kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär eller telefon 08-23 51 55 om du har några frågor.

 

Köp

Avtal om köp mellan dig och Posh Living AB ingås när vårt ordersystem skickat autogenererad orderbekräftelse till dig på e-mail avseende den beställning du gjort i vår nätbutik. Orderbekräftelsen skickas med automatik vid den tidpunkt din kortbetalning har godkänts.

Vi reserverar oss för att produkter på vår hemsida inte alltid korrekt motsvarar faktiskt utseende. Produktbilder på din dator kan uppfattas felaktigt eller avvikande beroende på vilken dator och dataskärm du har samt vilka inställningar som gjorts i din dator.

Du måste vara minst 18 år för att handla i vår nätbutik.

Priser

Priser är angivna med vid var tid gällande mervärdesskatt, för närvarande 6% för böcker, 12% för livsmedel och 25% för övriga artiklar.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser med anledning av ändrade inköpspriser, nya avgifter och skatter, valutaförändringar och liknande. Justering sker vid tidpunkt Posh Living finner lämpligt, dock senast vid leverans av beställd vara. Vidare förbehåller vi oss rätten att justera felaktiga prisangivelser som skett på grund av misstag.

Leverans 

– Leverans i Sverige

Våra varor skickas med Schenker eller annat fraktbolag och kan hämtas på anvisat utlämningsställe efter att du erhållit avisering.

Leverans av större försändelser, t.ex. mattor kan i vissa fall ske hem till dörr efter avisering. Hemleverans sker vardagar kl 8-16.

Soffor levereras till trottoar utanför ytterdörr eller trappuppgångsdörr, förutsatt att lastbil kan ta sig dit. Leveransen telefonaviseras till det telefonnummer du angivit, tidsbokas och levereras till dig vardagar kl. 8-17. På vissa orter är leveranstiden mer flexibel och detta kan du få närmare besked om i samband med att transportören kontaktar dig.

Vi utför inte leveranser till fjällvärlden, delar av skärgården och andra platser som anses svåråtkomliga eller medför förhöjda fraktkostnader.

– Leverans utomlands

Vi kan för närvarande inte utföra leveranser till utlandet.

– Leveranskostnad

I vår webbshop har vi fri frakt på hela sortimentet. Det gäller även hemleverans och större försändelser som t.ex. soffor.

Vissa av våra varor kan ej köpas via nätbutiken vilket anges under respektive vara.

– Outlösta försändelser och ej mottagna varor

Vi debiterar 150 kronor för ej mottagna varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och debiteras automatiskt.

– Leveranstid

Normal leveranstid är ca 2-7 arbetsdagar när varan finns i lager, för beställningsvaror gäller ca 2-6 veckor. Den ungefärliga leveranstiden för beställningsvaror special är ca 6-10 veckor. Om du vill ha information om leveranstid gällande en specifik vara är du alltid välkommen att kontakta oss via vårt kontaktformulär. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid sker leverans till dig när samtliga varor kommit till vårt lager. Om du önskar delleveranser ber vi dig kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär.

Vi äger rätt att fördröja eller avbryta leverans av köpta varor på grund av force majeure, så som bland annat strejk, krigsutbrott, naturkatastrofer och andra liknande omständigheter som står utanför vår kontroll.

Betalning

I vår webbshop kan du betala med Klarna faktura och Klarna konto samt via DIBS vid kort eller banköverföring. Du kan läsa Klarnas allmänna villkor här

Vid Klarnas fakturatjänst gäller betalningstid 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.

Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår integritetspolicy samt Klarnas sekretesspolicy för mer information kring hur de använder dessa uppgifter.

Ångerrätt

Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Vid retur av varor som skickats till dig via ombudspaket betalar du själv returfraktkostnaden på 59 kronor oavsett vikt eller storlek på paketet. Använd helst samma påse eller kartong som du fått varorna i. Den returnerade varan skall vara oskadad, oanvänd och följesedel/faktura skall bifogas. Den medföljande returfraktsedeln är förbetald och gör det smidigt för dig att enkelt lämna in paketet hos ditt närmaste ombud. (I vissa fall då en vara skickas direkt från leverantör så finns ingen bifogad returfraktsedel. Kontakta då vår kundtjänst via vårt kontaktformulär för att få hjälp med returen). När vi fått varan kontrollerar vi och godkänner returen. Summan för returfrakten dras sedan från varuvärdet vi betalar tillbaka. Det går också bra att komma in till någon av våra butiker och returnera varan utan kostnad.

Vid större försändelser som möbler, som levereras hem till dig står du själv för returfrakten. Fraktkostnaden dras från varuvärdet som betalas tillbaka. Kontakta oss på weborder@poshliving.se för att få en prisuppskattning för din specifika vara som du önskar returnera.

– Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte fullt ut om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Dessa produkter är märkta med Beställningsvara special.

Vi accepterar inte returer av bäddlinne där förpackningen är bruten.

Posh Living står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var noggrann med hur du förpackar varorna. Nederst på returfraktsedeln står kollinumret för returen. Spara kollinumret för att kunna spåra din retur och se om vi mottagit den.

Reklamation av vara

Du har rätt till tre års reklamationsrätt enligt bestämmelserna i konsumentköplagen förutsatt att du meddelar oss inom rimlig tid från det att du upptäckte felet i varan. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar en felaktig vara. När vi mottagit ett gällande reklamationskrav kommer vi att kontakta dig för vidare hjälp. Vid retur av giltigt reklamationskrav står vi självfallet för returkostnaden.

Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr. Vi åtar oss inte att delta i alternativa tvistlösningsförfaranden, men kommer att ta slutlig ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Garantier

Garantivillkoren varierar beroende på varumärke och vilken sorts vara det är fråga om. Kontakta vår kundtjänst om du har frågor om en viss varas garantivillkor.

Personuppgifter

Din integritet är viktig för oss. I vår policy för behandling av personuppgifter beskrivs bland annat vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss.